Bli klokere på deg selv og andre med kurset:
Personligheter på jobb!
Noen ganger kan teamet miste fokus og fremdrift i forhold til jobben som skal gjøres fordi det oppstår irritasjon over hverandres ulike væremåter.
noen har for lite struktur - andre er for opphengt i detaljer.
noen er for høylytt - andre er for tilbakeholdne
noen tar beslutningene altfor kjapt - andre bruker for lang tid å ta beslutningene
noen liker å bestemme selv - andre liker at andre bestemmer
Bli kjent med teamet ditt på en ny måte, oppnå bedre kommunikasjon, bedre samarbeid og større forståelse for hvordan du kan bruke ulikhetene i teamet til å oppnå bedre resultater!
Løs “flokene” i samarbeidet når de oppstår!
Kurset bygger på et rammeverk som beskriver 9 ulike personlighetsstiler.
Rammeverket består av to dimensjoner. Den ene handler om våre ulike prioriteringer i arbeidslivet.
Den andre handler om de ulike strategiene vi benytter for å oppnå det som er viktig for oss.
Disse to dimensjonene preger vårt fokus, vår kommunikasjonsstil og metodene vi benytter for å løse utfordringer.
Rammeverket som forklarer de ulike personlighetsstilene, kan benyttes som en problemløsningsmodell for å løse utfordringer i samarbeid og kommunikasjon når de oppstår.
Fleksibel læring med online kurs:
Kurset består av fire moduler med forhåndsinnspilt materiale.
Deltakerne får tilgang på materialet i ett helt år.
I tillegg er det et åpent diskusjonsforum der deltakerne får møte andre som har tatt kurset.
Her er det anledning å stille spørsmål direkte til kursmentor.
I tillegg vil diskusjonsforumet gjøre det mulig for deltakere å løfte problemstillinger de jobber med, få råd og veiledning fra kursmentor og andre kursdeltakere.
Nedenfor finner du mer informasjon om hver enkelt modul i online kurset:
-
Modul 1
Konflikter på jobben kan oppstå fordi vi er uenige om prioriteringer.
Det jeg syns er viktig er nødvendigvis ikke det andre syns er viktig.
I denne modulen ser vi på hva som kan ligge til grunn for dette.
Vi ser nærmere på tre ulike profiler, deres primære fokus og hvordan dette påvirker prioriteringer.
-
Modul 2
Ulike mennesker benytter ulike metoder for å løse utfordringer.
I denne modulen skal vi se nærmere på 9 ulike personlighetsstiler og de ulike strategiene de benytter seg av for å løse utfordringer.
Deltakerne lærer mer om ulike kommunikasjonsstiler og får i tillegg konkrete tips til bedre kommunikasjon.
-
Modul 3
Mennesker har en tendens til å bruke samme metoder for å komme ut av utfordrende situasjoner.
Dette er ikke alltid bevisst. Vi kan ha en tendens til å løpe i samme retning hver gang, og kjøre på en slags "autopilot" uten at vi er klar over det.
I stress kan vi bli mindre fleksible. Vi kan "låse" oss fast i noen mønstre. Dette lærer vi mer om i denne modulen.
-
Modul 4
I de tre første modulene har deltakerne fått innsikt i både egen personlighetsstil og andres.
Hva nå?
I denne modulen har vi fokus på veien videre. Deltakerne får konkrete tips til hvordan de kan jobbe videre.
Det introduseres også en effektiv tretrinns endringsprosess.
Ta kontakt for bedriftstilpasning av kurset.
“Personligheter på jobb” passer godt å kjøre som en teamprosess og kan tilpasses akkurat ditt team, eller din bedrift.
Det vil da bli lagt til workshops mellom hver modul som planlegges sammen med bedriften.
Ta kontakt for mer informasjon og tilbud!